Bontardii - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Quinta - WaarBenJij.nu Bontardii - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Quinta - WaarBenJij.nu

Bontardii

Door: Quinta

Blijf op de hoogte en volg Quinta

03 Maart 2014 | Curaçao, Willemstad

Het is nu alweer de 6e week dat ik op dit mooie eiland verblijf. Dus ik dacht het wordt maar eens tijd voor een reisverslag. Tot nu toe bevalt het echt prima hier op Curaçao mijn stage is echt super en de lange weekenden zijn ook heerlijk.

Mijn stage is erg afwisselend wat ik erg fijn vind. Ik loop namelijk twee dagen op kantoor stage en de andere twee dagen loop ik stage in het meidenhuis en een crisisopvang voor vrouwen. We hebben een aantal drukke weken gehad op kantoor, wat ze hier niet gewend waren. Waardoor ik eigenlijk een beetje in het diepe werd gegooid. Maar dit vond ik niet erg, want hierdoor vlogen de dagen voorbij en deed ik al veel nieuwe ervaringen op. Wel merk ik dat het soms met de taal nog wat lastig is, want niet alle mensen spreken hier Nederlands. Ik probeer wel mijn Papiaments wat te verbeteren hier helpen de meiden mij mee en ik merk dat ik het zo wel sneller leer.

Over de weekenden mag ik ook niet klagen hier. Vaak gaan we 2 of 3 dagen naar het strand. We hebben ondertussen al veel verschillende stranden gezien. ( Port Marie, Grote Knip, Mambo, Cabana, Cas abou, Blue bay) We hebben al een kijkje genomen bij de aloe vera plantage alleen dit viel een beetje tegen. Je zag namelijk alleen maar een hele plantage vol bruine planten. Het uitgaan is hier ook erg leuk! Er zijn mooie clubs en er wordt leuke muziek gedraaid, regelmatig zijn er strandfeesten. Vorige week hadden we cabana beach festival en vrijdag zijn we naar full moon strandfeest geweest dit was erg leuk.

Deze week was/is het natuurlijk carnaval. Dit is echt heel erg leuk om mee te maken. We waren donderdag naar een Jump Up geweest dit was een hele leuke ervaring. We liepen namelijk in een stoet achter een hele grote wagen aan die heel hard muziek draaide en daarachter zat iedereen te dansen. Langs de kant stonden ook allemaal mensen te kijken. We hadden allemaal t-shirts gekregen en lichtgevende dingen. Erg leukk! Gister zijn we naar de optocht geweest. Dit was echt heel anders dan in Nederland maar echt heel mooi!
We hebben ook al heel veel insecten jachten gehad. Deze vind ik zelf wat minder leuk. Grote spinnen en kakkerlakken zijn nou net de beesten die ik echt haat en die je hier heel veel hebt. Gister hebben we nog een super grote kakkerlak en spin moeten vangen. Hierbij veel gegild en gelachen.
Nouu dat was het wel weer zn beetje. Ik zal proberen wat vaker wat te plaatsen.

Bon siman! ( fijne week)
liefss Quinta

  • 03 Maart 2014 - 23:14

    Edmond:

    Leuk te lezen dat je erg naar je zin in Dushiland, goede combi van ontspanning en het serieuze werk. Veel plezier en ben nu al benieuwd naar je volgende bericht, dikke kus van je oom.

  • 04 Maart 2014 - 00:37

    Aimy:

    Schatje echt suuper leuk verslag en om t zo te lezen. ik kan niet wachten om je in mei te zien vind het echt blij dat je zo lekker op je plek bent en t na je zin hebt ❤️

  • 04 Maart 2014 - 08:17

    Shari:

    Hey Quinta wat n leuk verhaaltje! Doet me denken aan mn eigen tijd op Curacao en het maken vd verslagen op waarbenjij.nu
    Je hebt t al aardig naar je zin lees ik. Carnaval is leuk he daar?!? Veel beter dan in NL!
    Ben je al op klein curacao geweest? Moet je echt doen met je vriendinnen daar.
    Boeken met "bounty adventures" bij jan thiel.
    Lekker n hele dag relaxen daar! De leukste strandjes heb je al gehad naar mijn mening haha.
    Playa Lagun is ook heerlijk trouwens.. Klein, maar mooi snorkelen ook!
    Have fun over there! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Quinta

Actief sinds 16 Feb. 2014
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 2031

Voorgaande reizen:

21 Januari 2014 - 09 Juli 2014

Stage @ Dushi Korsou

Landen bezocht: